Me Before You

Me Before You

 Me before you er en romantisk roman av Jojo Moyes.
Den ble utgitt i januar, 2012 og mottok veldig god kritikk.

Jeg fikk boken i julegave av en venn og var ivrig etter å lese den,
ettersom jeg hadde sett boken i hver butikkhylle.

Til å starte med, så er boken veldig bra skrevet.
Jojo Moyes har sine egne særtrekk for karakterene sine og det liker jeg.
Da jeg begynte å leste den visste jeg ingenting om boken.
Jeg leser aldri baksiden først, for jeg forutser for mye av handlingen.
Det eneste jeg “visste” var at “du kommer til å gråte”,
som en venninne hadde sagt til meg.
Jeg hater når folk sier det. Det ødelegger litt av overraskelses elementet.

Me Before You Book Cover

Denne boken var lettlest
og det var enkelt å “komme i kontakt” med karakterene.
Dessverre så manglet den noe essensielt. Den manglet handling.
For meg, personlig, så er det utrolig viktig
med en aldri så liten plot twist i historier.
Denne hadde ingen. Den var så forutsigbar og tårene mine falt ikke.
Jeg har medfølelse for karakterer,
men jeg visste jo allerede hva som skulle skje!

Jeg vil anbefale denne boken for ungdommer som er “nye” i å lese,
eller for noen som er interessert i noe lett og skjønt.
Det var en fin bok, det var bare ikke nok for meg.

Det skal komme en film basert på boken i 2016.
Jeg kommer nok til å sjekke den ut (spesielt pga. Sam Claflin).

Leave a Reply

