En romantisk affære

En romantisk affære

Jeg elsker bøker.
Å holde selve boken i hendene, å trekke inn lukten av en gammel bok.
Lese ord som var kun ment for sidene i en fantastisk historie.
Det er en sterk lidenskap for meg.
Fra eldre skribenter som Jane Austen og Charles Dickens
til dagens forfattere av så mange ulike sjangere. Jeg leser så mye jeg kan.

For meg, så har enhver bok en spesiell betydning.
Historier er viktige, enten om de er basert på sannhet eller fantasi.
Et menneske har lagt sjelen sin inn i en bok med sine dypeste ord og tanker.
En historie har makten til å påvirke en persons liv
Selve hverdagen og kunnskapen vår er påvirket av ord som ble skrevet av mennesker
som levde flere hundre år før oss. Og enkelte av oss er påvirket
av uforglemmelige ord og historier vi har lest og beundret.

tumblr_static_d5j2wrogl14wkwkc8og444cg4

Personer fra forskjellige land over hele verden kan samles og bygge vennskap
over sin kjærlighet og interesse for en spesifikk bok.
I mine øyne er det en utrolig og fantastisk ting.
To forskjellige mennesker kan møte hverandre med en åpen holdning
på grunn av deres fascinasjon over samme fortelling.
De har lest og beundret de samme ordene.

Leave a Reply

